Roodkapje - Boek recensie

vrijdag 21 juli 2017




Efteling en Mark Janssen brengen Roodkapje tot leven! 
Wie kent het sprookje van Roodkapje niet? Over het vrolijke meisje dat haar zieke oma in het bos koekjes gaat brengen. Roodkapje is al 65 jaar een van de meest herkenbare en geliefde iconen bij de Efteling, en nu heeft ze ook nog haar eigen prentenboek! 
Een prachtig uitgevoerd prentenboek met sfeervolle tekeningen van Mark Janssen.


Laatst kreeg ik een pers bericht, en ik zag in het kopje 'Roodkapje' staan. Ik houd erg van sprookje, en Roodkapje is mijn favoriet dus ik werd heel erg enthousiast. Toen ik op de mail klikte en de cover zag, werd dat enthousiasme nog groter! Ik twijfelde geen seconde, en vroeg hem aan als recensie exemplaar. Het zou nog even duren voor ik hem binnen kreeg, maar ik ben een geduldige Hufflepuff!
Vorige week kreeg ik hem binnen, en het was zo leuk om het te openen! In het boek zat nog een boekenlegger, en een briefje. Daarop stond dat er ook nog een vinger-poppetje in de doos zat. Hoe leuk!




Die avond las ik het boek in nog geen vijf minuten uit, aangezien het vooral grote illustraties zijn en kleine stukjes tekst. 
Deze recensie zal erg kort zijn, want het verhaal ken ik natuurlijk al en verder is er niet zo veel over te vertellen dan dat het een erg leuk sprookje is, wat gelukkig niet zo heftig is verteld als het origineel. Maar waar het vooral om gaat zijn de illustraties, en jeetje wat zijn die mooi! Nadat ik het stukje tekst las keek ik nog even goed naar de pagina, en overal was wel een vogeltje of konijntje te vinden. De manier waarop Mark Janssen kleuren heeft gebruikt en hoe het licht door de bomen valt is werkelijk prachtig.



Dit is echt een prachtig prentenboek. Roodkapje is een heel leuk en spannend verhaal, en hoewel het hier heel erg kindvriendelijk is verteld, is het ook erg spannend voor hele jonge kinderen. Dit is echt het perfecte boek om als bed-verhaaltje aan je kleintje voor te lezen, zeker met de prachtige illustraties.

Titel: Roodkapje
Auteur: Efteling bv
Illustrator: Mark Janssen
Uitgeverij: Van Goor
Aantal pagina's: 32
Sterren: 5/5

*Gekregen als recensie exemplaar 

Een reactie plaatsen